Forside > Brand Value
Brand value
Merkevareverdi
Merkevaren Mezina har eksistert siden 1983 og vokser dag for dag som en skandinavisk merkevare. Mezina er en merkevare som forbrukerne liker, har tillit til og støtter, og slik har det vært i flere tiår. Det er vi veldig stolte av.
Vi forvalter merkevaren nøye for å skape et globalt merke med robuste merkevareverdier. Vår konstante innovasjon holder merkevaren vår i tankene hos forbrukerne, og vårt fokus på effektivitet bygger tillit til merkevaren vår over tid. Vårt mål er å etablere og vedlikeholde Mezina som en merkevare som kan være holdbar i generasjoner.
MEZINAS 4 KJERNEVERIDER BETYR ALT I PRODUKSJONEN AV VÅRE PRODUKTER
Tillit og respekt
Viser seg i forholdet til våre kunder, samarbeidspartnere og ansatte. Vi jobber mot felles mål der tillit og respekt er nøkkelordene.
Dristighet
Viser seg i faglig nysgjerrighet og i å finne nye og bedre veier. Vi fremmer viljen til innovasjon, fornyelse og forbedring.
Lidenskap for kvalitet
Viser seg i produkter utviklet med respekt for de tradisjonelle metodene for bruk av planteingredienser, men med et klart syn på vitenskapelig innsikt og trender.
Kompetente og engasjerte
Viser seg i vårt team av eksperter som jobber hver dag for å møte og skape behovene til våre kunder.
Mezinas karakteristiske navn
Historien bak navnet Mezina finnes helt tilbake til en solrik dag, da Mezinas grunnlegger Torben Pedersen satt på en liten kafé med utsikt over Messinastredet, som ligger mellom den østlige delen av Sicilia og den sørlige delen av Calabria. Den vakre utsikten og de varme følelsene som øyeblikket brakte, inspirerte ham til å kalle sitt helsekostfirma for Mezina.
Margeritten og våre kjerneverdier
Siden begynnelsen har symbolet i Mezinas logo vært en margeritt. Den har fulgt oss siden begynnelsen og er av stor betydning og verdi for Mezina. Margeritten er Danmarks nasjonalblomst, og derfor symboliserer den hos oss at vi er et varemerke som er tett på og i forbindelse med naturen. Bølgen i blomsten viser også sundet som Torben ble forelsket i tilbake i 1983.
Ny visuell identitet i 2014
I 2014, etter litt over 31 år var det tid for en makeover. Derfor lanserte Mezina derfor en ny, sterk og dynamisk visuell identitet – inkludert en ny logo, nettside og slagordet: «Din sunnhet – vår hjertesak». De opprinnelige verdiene til den gamle logoen ble bevart, men med en mer moderne tilnærming.
Den nye identiteten var en del av selskapets pågående utviklingsprosess og skulle spille en avgjørende rolle for å sikre at Mezina kom til å fremstå som moderne, relevant og aktuell.