Velkommen til vårt B2B-univers
Forhandlere B2B
Mezinas forretningsmodell
Hos Mezina har vi ekstraordinær kunnskap om hvilke ingredienser som kan bidra til et bedre liv og større livskvalitet. Vi har et veldig effektivt oppsett på nye produktutviklinger, en fleksibel, rask og justerbar drift, og vi har våre egne strenge kvalitetsprosedyrer i forbindelse med produksjonsinnkjøp. I tillegg har vi i Mezina et bredt internasjonalt nettverk ettersom vi henter råvarene våre internasjonalt, og vi har personlig kontakt med grossister og detaljister, primært i det nordiske markedet.
Fokus på miljøet
Vi jobber målrettet mot å redusere vårt miljøavtrykk.
Bæredyktig emballasje
I en tid med fokus på bærekraft og resirkulering, ser mange forbrukere etter alternativer til plast. Bioplast og rPET-emballasje er noen av alternativene vi tror på. Hos Mezina har vi et sterkt fokus på bærekraft, og derfor introduserer vi kontinuerlig biobasert og resirkulert emballasje fra ressurser som kan vokse i naturen og fornyes år etter år. Bioplast er et plastmateriale som er basert på biomasse i stedet for fossile ressurser som olje og naturgass, mens rPET produseres av resirkulert plast og kan resirkuleres igjen og igjen.
Danskutviklede produkter
Vi finner inspirasjon i naturen, som er full av magi. Av denne grunn har vi et grunnleggende mål om at det er harmoni i oppfatningen av hva produkter i vår bransje som skal kunne og kvaliteten de skal ha. Hos Mezina kjøper vi råvarer fra produsenter som har vist sin vilje og evne til å leve opp til alle danske juridiske krav til kvalitet og renhet. Vi produserer de fleste av våre produkter selv under farmasøytisk kontroll, men vi jobber også med en eksklusiv gruppe leverandører med helt unike produkter.
Naturlige ingredienser
Siden 1983 har vi i Mezina jobbet med et mål om å tilby de beste produktene på markedet, som er utviklet med respekt for de tradisjonelle metodene med bruk av planteingredienser, men med et klart syn på vitenskapelig innsikt og trender. Vi har streng kontroll over at råvarene vi bruker i egen produksjon og produktene vi velger fra andre leverandører, er av høy kvalitet. Derfor jobber vi bare med produsenter som prioriterer topp kvalitet.
Utvikling av produkter
Hos Mezina mener vi at det er like viktig å holde tritt med den vitenskapelige utviklingen, som det er å gjøre en dyd ut av markedsføring og reklame, når vi snakker om utvikling og salg av innovative produkter. Vi holder hele tiden øye med ny forskning på det vitenskapelige feltet og bruker denne nye kunnskapen i utviklingen av nye, innovative kosttilskudd og naturlige produkter. Det har alltid vært en viktig drivkraft for oss å tilby ny kunnskap og nye ingredienser til våre kunder så snart noe nytt beveger seg i bransjen.
Private lable
Vi tilbyr deg som selskap å skille seg ut i bransjen gjennom vår private label, slik at du også kan tilby helsekost og kosttilskudd til kundene dine. I løpet av prosessen bidrar vi med sparring og hjelper til med alt fra konseptutvikling, grafisk emballasjedesign til valg av unike ingredienser og formuleringer. Det er helt opp til deg å vurdere hvor du spesielt trenger råd og sparring underveis i utviklingen av din private label. En ting er imidlertid sikkert, og det er at dine private label-produkter gjennom Mezina er danskutviklet og har bærekraftig emballasje i form av enten bioplast eller rPET-emballasje.
MEZINAS 4 KJERNEVERIDER BETYR ALT I PRODUKSJONEN AV VÅRE PRODUKTER
Tillit og respekt
Viser seg i forholdet til våre kunder, samarbeidspartnere og ansatte. Vi jobber mot felles mål der tillit og respekt er nøkkelordene.
Dristighet
Viser seg i faglig nysgjerrighet og i å finne nye og bedre veier. Vi fremmer viljen til innovasjon, fornyelse og forbedring.
Lidenskap for kvalitet
Viser seg i produkter utviklet med respekt for de tradisjonelle metodene for bruk av planteingredienser, men med et klart syn på vitenskapelig innsikt og trender.
Kompetente og engasjerte
Viser seg i vårt team av eksperter som jobber hver dag for å møte og skape behovene til våre kunder.
In-house markedsføring
Helse- og skjønnhetsspørsmål er viktig for våre forbrukere, og det er nettopp derfor vår markedsføringseffektivitet er avgjørende for vår forretningsmodell. Hos Mezina har vi markedsføringen in-house og er i stand til å mestre alle relevante markedsføringsdisipliner, inkludert et komplett private label-konsept for potensielle samarbeidspartnere.